اوباما: 'بحران اقتصادی اروپا، آمریکا را تهدید می کند'
نوشته شده توسط : sasurse
باراک اوباما

باراک اوباما گفت بحران اقتصادی اروپا، فرایند التیام اقتصادی آمریکا را تهدید می کند

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه از رهبران اروپایی خواست تا برای حل بحران اقتصادی اتحادیه اروپا، اقدام قاطعی انجام دهند.

آقای اوباما در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت، بحران اقتصادی اروپا، فرایند التیام اقتصادی آمریکا را تهدید می کند.

آقای اوباما از رهبران اروپا خواست تا از گرفتار کردن سایر کشورها در بحران بدهی های خارجی خود پیش گیری کنند. رئیس جمهور آمریکا گفت برای مهار بحران، گامهای مشخصی پیش روی رهبران اتحادیه اروپا قرار دارد و تزریق نقدینگی به نظام بانکی را یکی از این گامها توصیف کرد.

آقای اوباما گفت:"تصمیم گیری در این‌باره اساسا ً به عهده رهبران اروپا است و خوشبختانه، آنها به خوبی از جدی بودن این وضعیت و ضرورت اقدام اضطراری آگاه هستند."

آقای اوباما همچنین به یونان هشدار داد که در صورت خروج از اتحادیه اروپا، به مشکلات اقتصادی عظیم تری دچار خواهد شد.

در اشاره به رایزنی های دو جانبه، باراک اوباما گفت طی دو سال اخیر با رهبران اروپایی درباره بحران اقتصادی در تماس مستمر بوده و اعتقاد دارد آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه در مسیر صحیحی حرکت می کنند.

این درحالیست که دولت ائتلافی آلمان برای مهار بحران کسر بودجه اتحادیه اروپا بر سیاست ریاضت اقتصادی تاکید دارد اما فرانسوا اولاند، رئیس جمهور چپ گرای جدید فرانسه، طرفدار ارائه مشوقهای اقتصادی است که عملا ً در نقطه مقابل رویکرد آلمان قرار می گیرد.

آقای اوباما در تشریح تاثیر و تاثر اقتصاد آمریکا و اروپا بر یکدیگر گفت:"موفقیت آنها برای ما خوب است و هر چه سریعتر و قاطع و منسجم تر اقدام کنند، اعتماد مردم و بازارها نیز به همان نسبت سریعتر احیا خواهد شد و هزینه نهایی رفع و رجوع این بحران نیز به همان نسبت کمتر خواهد بود."

تحلیلگران می گویند در حالی که انتظار می رود انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در فضای نامساعد اقتصادی برگزار شود، آقای اوباما می کوشد بخشی از تقصیر را متوجه اروپایی ها کند. اما ورای انگیزه های جناحی، نارضایتی از بلاتصمیمی کشورهای اروپایی در مصاف با بحران اقتصادی آن اتحادیه، در بین رهبران هر دو جناح آمریکا انعکاس دارد، بحرانی که ابتدا از بازار مسکن آمریکا به بانکهای اروپایی سرایت کرد و اکنون تبعات ویران گر آن می تواند باز دامن گیر آمریکا شود.





:: برچسب‌ها: درختان , آسمان , پارک ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: